Сучасні GPS-технології активно впроваджуються в усі сфери життя людини і його господарської діяльності. Лісогосподарська галузь не є винятком. Лісове та мисливське господарство має свою специфіку: з одного боку, потреби господарства вимагають оперативного і точного реагування на надзвичайні сутуації, з іншого - є необхідність у всебічному контролі за переміщенням транспорту і персоналу. Саме для цих цілей нами було розпочато роботу зі впровадження GPS-системи моніторингу транспорту компанії GPSTransportControl.Наш вибір зупинився саме на цій компанії, завдяки компактним і легким пристроям, які можна використовувати в польових умовах.
GPS-моніторинг рухомих об'єктів - система стеження, побудована на основі систем супутникової навігації, технологій мобільного зв'язку, спеціалізованого устаткування, обчислювальної техніки та цифрових карт. Система моніторингу в лісовому і мисливському господарстві застосовується для відстеження в режимі реального часу місцезнаходження транспортних засобів (наприклад, пожежної або рейдові машини) і співробітників на електронній карті, що дозволяє оперативно реагувати на надзвичайнї ситуації. GPS-моніторинг дозволяє визначати місця і час зупинок транспортного засобу, виявляти їх нецільове використання співробітниками, а також для контролю рівня палива, запобігання несанкціонованого зливу палива, контролю відхилень від заданого маршруту.Сучаснісистемимоніторингунадаютьможливістьголосовогозв'язкузіспівробітникамилісового та мисливськогогосподарства за допомогоюмобільногозв'язку.
Тенденція до здороження паливно-мастильних матеріалів змусила нас посилити контроль за використанням транспорту і саме з метою ефективного їх використання на нашому підприємстві компанія GPSTransportControl обладнала великовантажні автомобілі GPS-трекерами, датчиками витрат палива. Таке ж обладнаннявстановлено на пожежних та рейдовихавтомобілях. Цедозволяєтакож оперативно реагуватимобільним бригадам на лісопорушення.
Кожен виїзд автомобіля з гаража і кожен літр пального – усе на рахунку. Наші працівники з максимальною точністю можуть сказати, де знаходиться їхня автомобільна техніка і скільки пального залишилося в її баці. ВстановленняGPS-трекерів та датчиків контролю пального покликано зробити процес лісозаготівлі ще більш прозорим.
Якщо постійно ведеться контроль, то люди відчувають відповідальність і не можуть дозволити собі вчинити ті чи інші зловживання.
Уже після перших кількох місяців роботи з GPS-трекерами та датчиками контролю пального у лісогосподарських підприємствах побачили чимало переваг: менше витрат на контроль за пересуванням автомобільної техніки, менше роботи із паперами, легше планувати маршрути автомобілів та визначати необхідну кількість пального для поїздки.
Таке нововведення втілили в життя з метою підвищення ефективності використання транспортних засобів, підвищення безпеки водіїв та пасажирі вуправління маршрутами в реальному часі, виключення нецільового використання техніки, зниження витрат палива.
У такій ситуації дуже важливо вибрати дійсно якісне рішення, стабільність роботи якого підтверджена часом, а це в свою чергу дозволить заощадити бюджет підприємства. Саме опираючись на це і було прийняте рішення співпрацювати з компанією «GPSTransportControl» обладнання якої найбільш відповідає потребам лісної галузі, а саме вандалостійкість, точність визначення місцезнаходження та пробігу .Також найближчим часом буде запроваджений єдиний програмний продукт для всієї лісної галузі України з врахуванням всіх наших пропозицій.
Довідково:
Система складається з бортового обладнання, як евстановлюється на транспортні засоби та програмне забезпечення диспетчера. Натомість бортове обладнання за допомогою супутникової системи GPS визначає своє місцерозташування, швидкість, напрямок руху, а також при необхідності – стан підключених датчиків, таких, приміром, як датчик пасажиропотоку, датчик підрахування мотогодин, датчик ідентифікації водія, датчик ідентифікаці їпричепа, датчик рівня палива та інші. Справа в тім, що ці дані зберігаються в енергонезалежній пам’яті бортового пристрою і передаються диспетчеру в реальному часі. Бортові пристрої мають повністю вандалостійкий корпус, входи для підключення різнихцифрових і аналоговихдатчиків, захиствсіхроз’ємів, вбудований резервний акумулятор, який і забезпечує безперебійну роботу пристрою, а також вбудований гідроскопічний датчик для точного підрахування пробігу та формування звіту про безпек уруху. Важливим фактом є те, що все це обладнання сертифіковане в Україні.
Програмне забезпечення встановлюють на комп’ютері диспетчера. Останній бачит ьмісцеположення транспортних засобів, швидкість і напрямо круху, перетинання контрольних зон, дотримання маршрутів,графіків «реальних»заправок та зливів . Також до складу программного забезпечення входять контрольні карти. Крім оперативного моніторинг упрограмне забезпечення містить ряд звітів, які будут ьпотрібні для статистики та аналізів.